پس از اینکه تغییراتی درقوانین اخذ اقامت و شهروندی کشور ترکیه به روش خرید ملک در ترکیه به وجود آمد، اشخاص بسیاری چه ایرانی و چه خارجی با خرید خانه در ترکیه توانستند اقامت کشور توریستی و پیشرفته ترکیه را بدست آورند.

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

همان‌طور که مطلع هستید ترکیه هم در حوزه رفاه اجتماعی و هم در حوزه‌های دیگر پیشرفت بسیاری داشته و به همین دلیل بسیاری از هموطنان علاقه دارند در این کشور زندگی کنند و اقامت این کشور را بدست آورند.

از این رو اقامت ترکیه به روش خرید ملک تبدیل به آسان‌ترین روش دریافت اقامت شده است. از طرف دیگر پاسپورت ترکیه به مراتب بهتر از پاسپورت ایرانی می‌باشد و با داشتن پاسپورت ترکیه می‌توان به ۱۱۳ کشور دنیا بدون  ویزا سفر نمود.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، اخیرا قیمت ملک در کشور ترکیه افزایش زیادی داشته و این افزایش قیمت تا ۳۰ % نیز بالا رفته است.

اگر بخواهیم افزایش قیمت را به صورت دلاری بیان کنیم، به طور میانگین هر متر مربع  500 دلار افزایش قیمت در املاک ترکیه اتفاق افتاده است.

از علل مهم افزایش قیمت ملک، روند رو به بالای متقاضیان خرید ملک در ترکیه است. اغلب خریداران ملک در ترکیه، ایرانی و یا اهل کشورهای همسایه ترکیه هستند. این امر سبب شده تا سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه به شدت رونق پیدا کند.

به منظور خرید هر نوع ملکی اعم از خانه ویلایی یا آپارتمان در ترکیه، شما عزیزان باید از قیمت ملک در شهر هدف خود، آگاهی داشته باشید و از همه نظر شرایط را مورد بررسی قرار دهید،

آگاهی از قیمت‌ها به این دلیل است که خانه‌ها در هر یک از مناطق ترکیه با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال قیمت خانه در پایتخت ترکیه یعنی آنکارا قطعا با قیمت خانه‌ای در یکی از استان‌های مرزی ترکیه فرق خواهد داشت. پس با توجه به بودجه و قیمت ملک در شهر مورد نظر باید اقدام به خرید کنید تا مورد سود‌جویی برخی اشخاص و موسسات قرار نگیرید.

به منظور راهنمایی و آسان‌سازی مسیر خرید ملک، شرکت سلام ویزا خدمات و اطلاعات کاربردی را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

به طور کلی طبق بررسی‌های صورت گرفته میزان قیمت یک سازه یا ملک بر اساس چند اصل مهم تعیین می‌شود که عبارت‌اند از:

  • نزدیک بودن یا دور بودن ملک از ساحل
  • بنای ساختمان و کیفیت سازه
  • موقعیتی که ملک در آن قرار دارد

مراحل خرید ملک در ترکیه

مراحل خرید ملک در ترکیه

مراحل خرید خانه در ترکیه

خرید آپارتمان و خانه در ترکیه مراحل خاصی را دارا است. به منظور طی کردن درست و بدون نقص تک تک این مراحل باید تخصص لازم را داشته باشید؛ زیرا خرید ملک در ترکیه امری حساس و کمی پیچیده است که حتما پیشنهاد می‌شود تا از طریق موسسات مهاجرتی معتبر کمک بگیرید که به مشکلی دراین زمینه برنخورید.

در موسسه مهاجرتی سلام ویزا آماده‌ایم تا هرگونه کمک و راهنمایی را در زمینه خرید ملک در ترکیه به شما عزیزان ارائه دهیم. شما با آگاهی از مراحل حقوقی و قانونی خرید ملک در ترکیه می‌توانید با سرمایه‌ای که دارید با کم‌ترین ریسک و بازدهی مطلوب ملکی را خریداری نمایید.

به منظور خرید رسمی ملک در ترکیه  پس از بازدید از ملک مورد نظر و مطمئن شدن شما از درست بودن اسناد و مدارک و پسندیدن آن ملک، در مرحله بعد قولنامه یا قراردادی در یک بنگاه معاملاتی معتبر نوشته می‌شود و به امضای خریدار و فروشنده ملک می‌رسد. به منظورعقد قرارداد می‌بایست که مبلغی را به فروشنده ملک پرداخت نمایید.

پس از عقد قرارداد شرکت یا بنگاه معاملاتی که قرارداد در آن بسته شده، موظف است تا قرارداد را به اداره ثبت اسناد و املاک تحویل دهد و قرارداد را ثبت نماید.

وقتی انتقال مدارک به اداره ثبت اسناد و املاک صورت گرفت، به مالک یک پیامک ارسال می‌شود که در آن تاریخ امضا و انتقال سند در آن مشخص شده است.

در تاریخ مشخص شده فروشنده ملک به همراه خریدار به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه نموده و بعد از اینکه مابقی پول توسط خریدار به مالک پرداخت شد، مالک مدارک را درحضور مامور اداره ثبت اسناد و مترجم رسمی فارسی زبان امضا می‌کند. بدین ترتیب انتقال ملک انجام می‌شود.

یک نکته مهم که باید حتما در نظر داشته باشید این است که برای خریداران ملک خارجی که به زبان ترکی تسلط ندارند، حضور مترجم رسمی و تایید شده اداره ثبت اسناد الزامی می‌باشد.

مدارک و مشخصات مترجم فارسی زبان را بایستی در همان روز اول مراجعه مالک و خریدار به اداره ثبت اسناد در پرونده فروش ملک ذکر شود. بعد از امضای مالک، سند اصلی به خریدار در همان روز تحویل داده می‌شود.

مدارک مورد نیاز خرید ملک در ترکیه

مدارک خرید ملک در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • شماره مالیاتی ترکیه که از اداره مالیات ترکیه دریافت می‌شود.
  • اصل و ترجمه تائید شده پاسپورت شخص خریدار ملک
  • ارائه مدارک مترجم رسمی که از خود مترجم دریافت می‌شود.
  • در صورت خرید وکالتی ارائه اصل و ترجمه تائید شده

در موسسه مهاجرتی سلام ویزا با همراهی کردن شما در زمینه خرید ملک، در تمامی این مراحل حمایت می‌شوید و با اطمینان کامل می‌توانید اقدام به خرید ملک مورد نظر نمایید.