ویزای کاری به اجازه‌ نامه‌ای گفته می‌شود که برای صدور نیروی کار یا فرد دارای مهارت به خارج از کشور صادر می گردد.

ویزای کاری

نکات مهم درباره ویزای کاری

یکی از مهم ترین نکات در ارتباط با ویزای‌کاری سن فردی است که قصد اخذ ویزای کاری را دارد.

اخذ ویزای کاری فقط برای افراد بین ۱۸تا ۴۰ سال امکان پذیراست.

با توجه به این قانون افراد بالای ۴۰ سال قادر به دریافت ویزای کاری نمی باشد و این اساس در تمامی  کشورها وجود دارد.

البته گاهی ویزای کاری برای افراد زیر ۱۸ سال هم  صادر می شود.

شرایط دریافت ویزای کاری

شرایط دریافت ویزای کار

شرایط دریافت ویزای کاری

اخذ ویزای کاری در کشورهای مختلف روند اجرا  و قوانین خاص خود را دارد.

از مهم ترین شرایطی که برای اخذ اقامت باید در نظر داشته باشید این است که فرد می‌بایست از سمت یک شرکت، کارخانه یا گزینه‌های کاری دیگر در خارج از کشور پیشنهاد کاری داشته باشد.

این پیشنهاد یا دعوت‌نامه کاری باید به صورت خصوصی برای خود شخص ارسال شود و در آن اطلاعاتی مثل مشخصات کامل شخص، شرکت دعوت کننده، نوع  شغلی که شخص باید به فعالیت در آن را بپردازد، میزان حقوق  و مدت زمان اشتغال شخص در آن شرکت یاد شده باشد.

در بعضی از کشور‌ها سایت‌هایی را راه اندازی کرده‌اند که موقعیت‌های کاری و چگونگی استخدام نیرو‌های مهاجر را در آنجا ثبت می‌کنند تا کار را برای فرد مهاجر آسان تر کنند.

در دریافت ویزای کاری، به شخص مهاجر و نیازمند ویزای کاری فرصت شش ماهه می‌دهند، شخص در این فرصت موظف است تا شغلی را در کشور مقصد جست‌وجو کند، و دراین صورت است که ویزا به وی اعطا خواهد شود.

سلامت روحی و جسمی از دیگر شروطی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. که بر اساس معاینات پزشکی گواهی‌نامه‌ای برای فرد صادر می‌گردد.

فرد متقاضی دریافت ویزای کاری باید به زبان کشور مقصد خود تسلط کافی داشته باشد، البته این تسلط به زبان فقط با ارائه ی مدارک زبان پذیرفته خواهد شد.

شرط مهم دیگری که در رابطه با دریافت ویزای کاری بایستی نسبت به آن آگاه باشید این است که ویزای کاری تنها اجازه ی اقامت موقت را به شما می‌دهد. به همین خاطر نمی توان در کشور مقصد، اقامت همیشگی و دائم  داشت.

پس از یافتن شغل مناسب، برای دریافت ویزای کاری، دعوت‌نامه‌ی شغلی فرد باید توسط ارگانی معتبر مثل شهرداری شهر سکونت فرد درآن کشور تایید شود.

از دیگر شروطی که تاثیر گذار می‌باشد، این است که شخص متقاضی ویزای کاری سابقه‌ی کاری و یا تحصیلی مرتبط با کار مورد نظررا در کشور مقصد داشته باشد.

این شرط  تاثیر ویژه بر روی اخذ ویزا دارد و یکی از عوامل اصلی محسوب می گردد.

این مسئله را به یاد داشته باشید که بعد  از پایان اعتبار روادید، فرد ملزم به ترک آن کشور است و هیچ گاه نمی‌تواند به اقامت خود پس از پایان اعتبار ادامه دهد، و این یک قانون کلی است.

البته در برخی کشور‌ها این اجازه داده می شود که بعد از سر رسید اعتبار ویزای کاری، برای اقامت درخواست نماید.

اینها از مهم‌ترین شرایطی هستند که بایستی فرد متقاضی ویزای کاری حتما در نظر داشته باشد و تمامی آنها را به درستی و در مدت زمان تعیین شده انجام دهد.

مزایای ویزای کاری

دریافت ویزای کاری مزیت‌هایی را برای فرد متقاضی ایجاد میکند.

از جمله این مزایا می‌توان به گزینه‌های ذیل اشاره نمود.

  • اولین گزینه این است که فرد می‌تواند از طریق ویزای کاری خود در کشور مقصد طی مدت زمان اشتغالش اقدام به دریافت اقامت در آن کشور کند.
  • از دیگر مزیت‌های بسیار خوبی که ویزای کاری دارد حقوق است که به فرد داده می شود. در زمان مهاجرت کاری ، بعد از  ورود به کشور مقصد،  به شخص حقوقی تعلق می گیرد، که همین حقوق باعث آرامش خاطر بیشتر فرد در مهاجرت می‌شود.
  • ازدیگر مزیت‌های ویزای کاری، هزینه‌های نسبتا پایین آن است‌. شما در مهاجرت کاری خود ملزم به سرمایه‌گذاری یا داشتن سرمایه زیاد نیستید و صرفا برای نیازهای روزمره خود هزینه خواهید کرد.
  • همراهی خانواده با شخص مهاجر از مزیت‌های خوب ویزای کاری است. زیرا در مدت زمان اقامت کاری که دارید می توانید خانواده خود را به برای مدتی به کشور مقصد ببرید.
اخد اقامت دائم

اخد اقامت دائم با ویزای کاری

ویزای کاری و اخذ اقامت دائمی

از جمله سوالات متداول افراد این است که آیا با ویزای کاری می‌توان اقامت دائم گرفت؟

در پاسخ باید بگوییم بله این امکان وجود دارد.

زمانی که ویزای کاری خود را دریافت می کنید در مدت زمان مشخص اشتغال که برایتان تعیین شده می توانید برای اخذ اقامت دائمی اقدام کنید.

 دریافت اقامت از این روش بسیار آسان تر و کم هزینه تر برای شخص خواهد بود.

سعی کردیم تا مهم ترین مسائل مربوط به ویزای کاری را برایتان شرح دهیم هرچند این موضوع و سوالات مربوط  به آن بیش تر از مطالب گفته شده می باشد اما مهم ترین آن بیان شد.